tami

როგორი მეთოდებით წარმოგიდგენიათ თანამშრომლების კმაყოფილების კვლევა?

12 posts in this topic

ჩვენ გვჯერა, რომ თანამშრომლების კმაყოფილება ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორია ორგანიზაციის წარმატებისთვის, თუმცა კვლევის ჩატარება არც ისე მარტივი საკითხია - რა ფორმით სჯობს (პირდაპირი გასაუბრება, ანონიმური ონლაინ ფორმატით), როგორი კონტექსტით (უკმაყოფილებებზე ყურადღების გამახვილება  თუ "რას შეცვლიდით" - ამ კუთხით წაყვანა), კითხვარი რა კომპონენტებს უნდა მოიცავდეს (თუ საერთოდაა საჭირო რაიმე კითხვარი..).

გთხოვთ, გაგვიზიარეთ თქვენი მოსაზრებები, გამოცდილებები - როგორ მივიღოთ რაც შეიძლება ღირებული ინფორმაციები თანამშრომლების კმაყოფილების გასაზრდელად. 

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

ჩემი აზრით ყველა მსგავსი გამოკითხვების და კველვების მიზანი უნდა იყოს იმ მცირე ცვლილებების გამოვლენა რაც მნიშვნელოვნად გაზრდის თანამშრომლების კმაყოფილებას. შეიძლება რომ კითხვა პირდაპირ ასე იყოს ფორმულირებული ან დაყოფილი რამოდენიმე კითხვად. ჩემი დაკვირვებით მაღალბიუჯეტიანი და ძირეული ცვლილებები მენეჯმენტის მხრდან ასეთ კვლევებს არ მოყვება. თუ გამოვლინდება ის საკითხები სადაც მცირე ბიუჯეტით ან მენეჯმენტის მხრივ უმნიშვნელო ცვლილებებით დასაქმებულთა უმრავლესობის კმაყოფილება საგრძნობლად გაიზრდება ეს იქნება საუკეთესო შედეგი რაც მსგავსმა კვლევამ შეიძლება რომ დადოს მისი განხორციელებადობის კუთხით. 

1 person likes this

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2019 at 0:11 PM, აკაკი said:

ჩემი აზრით ყველა მსგავსი გამოკითხვების და კველვების მიზანი უნდა იყოს იმ მცირე ცვლილებების გამოვლენა რაც მნიშვნელოვნად გაზრდის თანამშრომლების კმაყოფილებას. შეიძლება რომ კითხვა პირდაპირ ასე იყოს ფორმულირებული ან დაყოფილი რამოდენიმე კითხვად. ჩემი დაკვირვებით მაღალბიუჯეტიანი და ძირეული ცვლილებები მენეჯმენტის მხრდან ასეთ კვლევებს არ მოყვება. თუ გამოვლინდება ის საკითხები სადაც მცირე ბიუჯეტით ან მენეჯმენტის მხრივ უმნიშვნელო ცვლილებებით დასაქმებულთა უმრავლესობის კმაყოფილება საგრძნობლად გაიზრდება ეს იქნება საუკეთესო შედეგი რაც მსგავსმა კვლევამ შეიძლება რომ დადოს მისი განხორციელებადობის კუთხით. 

მადლობა აკაკი, სწორედ ახლა ვაორგანიზებთ სინერჯიში თანამშრომლების კმაყოფილების კვლევას, გუგლ ფორმატში გავაკეთეთ გარკვეული კითხვები, სწორედ თქვენი რჩევით - რას შეცვლიდნენ სხვადასხვა მიმართულებებით. საინტერესო იქნება შედეგები - რამდენად ღირებული რჩევები და მიგნებები წამოვა გუნდის მიერ. შეიძლება აღმოჩნდეს, რომ უფრო მიმართულებები გამოიკვეთოს - სად არის კმაყოფილების ზრდის რეზერვები, მაგრამ რეალური და კონკრეტული იდეები არ დაფიქსირდეს. გაგიზიარებთ ჩვენს გამოცდილებას

1 person likes this

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, tami said:

მადლობა აკაკი, სწორედ ახლა ვაორგანიზებთ სინერჯიში თანამშრომლების კმაყოფილების კვლევას, გუგლ ფორმატში გავაკეთეთ გარკვეული კითხვები, სწორედ თქვენი რჩევით - რას შეცვლიდნენ სხვადასხვა მიმართულებებით. საინტერესო იქნება შედეგები - რამდენად ღირებული რჩევები და მიგნებები წამოვა გუნდის მიერ. შეიძლება აღმოჩნდეს, რომ უფრო მიმართულებები გამოიკვეთოს - სად არის კმაყოფილების ზრდის რეზერვები, მაგრამ რეალური და კონკრეტული იდეები არ დაფიქსირდეს. გაგიზიარებთ ჩვენს გამოცდილებას

მადლობელი ვიქნები

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

ჩემთვის, როგორც თანამშრომლისთვის კმაყოფილებას განსაზღვრავს შემდეგი ფაქტორები: 

  1. ხელფასი 
  2. ბონუსი
  3. აღიარება
  4. მხარდაჭერა
  5. სამუშაოს სპეციფიკა  - რამდენად სასურველი საქმეა

თუნდაც ამ ხუთ მიმართულებაზე რომ გაკეთდეს 10 ბალიანი შეფასება და თითოეულმა თანამშრომელმა მიანიჭოს შესაბამისი % ან ქულა, ესეც დაანახებს კომპანიას სად შეიძლება იყოს გაუმჯობესების რეზერვები. 

როცა გუნდი პატარაა და ერთიანი ღირებულებების მატარებელია, ყოველგვარი მაგალითების გარეშე შესაძლებელია ანონიმური შეფასებების დაჯამებით საერთო სურათის მიღება შესაბამის მიმართულებებში. 

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites
On 1/14/2019 at 7:50 PM, აკაკი said:

მადლობელი ვიქნები

გუგლის ფორმატში ეს კითხვები გავუგზავნეთ თანამშრომლებს, ძალიან ოპერატიულად ძალიან ღირებული ინფორმაციები მივიღეთ და დავიწყეთ მოქმედება :) იმედია თქვენც გამოგადგებათ.

  1. რა გსურთ რომ გავაუმჯობესოთ ჩვენს სამუშაო გარემოში? (მაგ. ტექნიკის, სისუფთავის, კვების მიმართულებით..)    
  2. რას შეცვლიდით იმისათვის რომ თანამშრომლებს შორის ურთიერთობა უფრო სასიამოვნო გახდეს (გუნდურობის, არაფორმალური ღონისძიებების მხრივ).    
  3. რას შეცვლიდით უშუალოდ თქვენს საქმიანობასა და ფუნქციებში - მათ შორის დავალებების მიღების, მხარდაჭერის თუ სხვა კუთხით.     
  4. რისი შეცვლის საჭიროებას ხედავთ ანაზღაურების, მოტივაციისა და შეფასების სქემაში.     
  5. რას ისურვებდით, რომ კომპანიამ გააკეთოს/მხარდაჭერა გაგიწიოთ თქვენი განვითარებისთვის/პროფესიული ზრდისთვის.     
  6. რა უნდა შევცვალოთ, რომ უფრო მეტად გქონდეთ ჩართულობის განცდა ორგანიზაციის საქმიანობაში, უკეთ გესმოდეთ მისი დანიშნულება და იზიარებდეთ მას.     
  7. სხვა საკითხი, რომლის შეცვლაც სინერჯიში მუშაობას უფრო სასიამოვნოს გახდიდა, მაგრამ ზემოთ არ არის მოცემული.    
  8. გაიხსენეთ სინერჯიში კონკრეტული მოვლენა / საქმე  ან სხვა რამ - რამაც გამოიწვია თქვენი ყველაზე დიდი ბედნიერება და მოტივირება. 
1 person likes this

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

ასევე ამაზონში არის პრაქტიკა როგორც ვიცი - თანამშრომლებს პერიოდულად ეკრანზე უხტებათ კითხვები - რომელსაც იქვე პასუხობენ (უფრო მეტად მენეჯმენტზე - მაგალითად, რამდენად გეხმარებათ უშუალო ხელმძღვანელი საკითხების გადაწყვეტაში, ან რამდენად მიკრომენეჯმენტშია ჩართული, რამდენად სამართლიანია და ა.შ..) - საბოლოოდ ალბათ იღებენ სურათს - რამდენად კარგი მენეჯერები არიან და რა მიმართულებით უნდა განვითარდნენ. 

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

გამარჯობა, როდესაც გავაკეთე მსგავსი კვლევა მიწოდების ფორმებზე ძალიან ბევრი ვიფიქრეთ.

დიდ ორგანიზაციებში google survey-ით კვლევის გაკეთება არ გამოდის მაშინ ანონიმურობაზე უნდა ვთქვათ უარი ან მონაცემების სანდოობაში უნდა შევიტანოთ ეჭვი (შეზღუდვის გარეშე რამოდენიმეჯერ შეუძლია თანამშრომელს კითხვარის შევსება). ასევე უარი ვთქვით ჩვენს შიდა სისტემებზე (ისევ ანონიმურობის დაცვის მიზნით). წავედით ძველი გზით - კითხვარები დავბეჭდეთ, დავაგზავნეთ და სპეციალურ მოწყობილ სივრცეებში ვთხოვეთ შევსების შემდგომ ჩაგდება.

კვლევის ტიპი რაოდენობრივი, მეთოდი კითხვარი. კითხვარი ძირითადად დახურული კითხვებისგან შედგებოდა, თუმცა რა თქმა უნდა იყო რამოდენიმე ღია ტიპის შეკითხვაც. 

მონაცემები საკმაოდ საინტერესო აღმოჩნდა და პირველადი ორიენტირის აღებაში დაგვეხმარა, ტენდენციები და სამუშაო სფეროები გამოავლინა.

Edited by Teona Kupatadze

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

თანამშრომლებმა ერთმანეთს რომ  კმაყოფილების კვლევა.

მაღალი ალბათობით თანამშრომლები ერთმანეთთან უფრო ღია/გულწრფელი და ეფექტურები იქნებაინ.

დამქირავებელი უბრალოდ უხსნის რა/როგორ უნდა ქნან.

2 people like this

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Teona Kupatadze said:

გამარჯობა, როდესაც გავაკეთე მსგავსი კვლევა მიწოდების ფორმებზე ძალიან ბევრი ვიფიქრეთ.

დიდ ორგანიზაციებში google survey-ით კვლევის გაკეთება არ გამოდის მაშინ ანონიმურობაზე უნდა ვთქვათ უარი ან მონაცემების სანდოობაში უნდა შევიტანოთ ეჭვი (შეზღუდვის გარეშე რამოდენიმეჯერ შეუძლია თანამშრომელს კითხვარის შევსება). ასევე უარი ვთქვით ჩვენს შიდა სისტემებზე (ისევ ანონიმურობის დაცვის მიზნით). წავედით ძველი გზით - კითხვარები დავბეჭდეთ, დავაგზავნეთ და სპეციალურ მოწყობილ სივრცეებში ვთხოვეთ შევსების შემდგომ ჩაგდება.

კვლევის ტიპი რაოდენობრივი, მეთოდი კითხვარი. კითხვარი ძირითადად დახურული კითხვებისგან შედგებოდა, თუმცა რა თქმა უნდა იყო რამოდენიმე ღია ტიპის შეკითხვაც. 

მონაცემები საკმაოდ საინტერესო აღმოჩნდა და პირველადი ორიენტირის აღებაში დაგვეხმარა, ტენდენციები და სამუშაო სფეროები გამოავლინა.

მადლობა თეონა, თუ შეგიძლიათ კითხვების ფორმატზეც რომ გაგვიზიაროთ გამოცდილება - უფრო მეტად დადებით კონტექსტში გქონდათ კითხვები თუ უარყოფით კონტექსტში (მაგ. შეაფასეთ გარემოთი კმაყოფილება  - თუ გარემოთი უკმაყოფილება).

ასევე საინტერესოა - შემდგომი რეაგირების ფორმებიც - თანამშრომლებთან თუ მოხდა კომუნიკაცია, მმართველმა გუნდმა როგორ განიხილა და როგორ გადაწყვიტა საკითხები. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ისეთ მტკივნეულ თემებზე რეაგირების გზები - როცა უარყოფითი ფიდბექი მტკივნეული იყო კონკრეტული ადამიანებისთვის. 

 

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

თამი, კითხვების ფორმატი პოზიტიური ფორმულირებით იყო მომზადებული. კითხვარი ასევე მოიცავდა მახასიათებლებს, რომელსაც თანამშრომელი ანიჭებდა კატეგორიზაციას მნიშვნელოვნების მიხედვით. 

კვლევის შემდგომ მომზადდა ერთიანი ანგარიში, რომლეიც წარუდგინეთ გენერალურ დირექტორს და დირექტორატს. კვლევაზე დაფუძნებით მომზადდა რამოდენიმე პროექტი. 

1 person likes this

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

ყველაზე გავრცელებული მეთოდი კითხვარია, განსაკუთრებით დიდ კომპანიებში.  ჩვენც კითხვარებს ვიყენებთ. თუმცა როცა ნამდვილად არის მენეჯმენტი დაინტერესებული თანამშრომელთა კმაყოფილებით,  ბევრად უფრო ეფექტური მეთოდი მგონია ინტერვიუ ან ფოკუს ჯგუფი, ან გამოკითხვას +ფოკუს ჯგუფი.  მოდერატორი მკვლევარი სასურველია იყოს გარე რესურსი, რომელმაც ნათლად უნდა განმარტოს ინსტრუქცია და მოიპოვოს ნდობა. 

ამ მეთოდით უფრო იოლია დიაგნოზის დასმა სამსახურში, ინტერპრეტაციებისა და მონაცემების დაზუსტების მეტ საშუალებას იძლევა. შესაბამისად კვლევის შედეგიც და შესაძლო რეაგირების სტრატეგიაც უფრო ახლოსაა რეალობასთან. 

 

1 person likes this

გააზიარე პოსტი


Link to post
Share on other sites

შექმენი ანგარიში ან გაიარე ავტორიზაცია რომ დაამატო კომენტარი

საჭირეოა დარეგისტრირდე ან გაიარო ავტორიზაცია კომენტარის დასატოვებლად

შექმენი ანგარიში

დაარეგისტრირე ახალი მომხმარებელი


დაარეგისტრირე ანგარიში

ავტორიზაცია

გაქვს ანგარიში ? გაიარე ავტორიზაცია


ავტორიზაცია